Geen weg terug - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Kiki, Joost, Rachel - WaarBenJij.nu Geen weg terug - Reisverslag uit Baarn, Nederland van Kiki, Joost, Rachel - WaarBenJij.nu

Geen weg terug

Blijf op de hoogte en volg Kiki, Joost, Rachel

04 December 2012 | Nederland, Baarn

Het is zo ver, de tickets zijn geboekt. 24 januari 2013 vliegen wij naar Johannesburg. Verlof is aangevraagd. Er rest ons niets anders dan onze koffers te pakken. Of toch niet?

Nee dus, er moet nog een boel gebeuren. We krijgen inmiddels al aardig wat geld binnen maar nog niet genoeg. Bij SpesBona zijn ze volledig afhankelijk van giften. Zuid Afrika heeft niet een systeem zoals hier in Holland. Dat er van het rijk wat geld komt voor de zorg van verstandelijk gehandicapten.

Wat ze daar vooral nodig hebben is incontinentie materiaal. En er passen niet zo veel luiers in onze koffer. Dus dat willen we daar kopen.

Ook hebben ze wel een lokaal maar geen materialen om mee te werken. Spes Bona wil daar vogelhuisjes en voederplanken maken. Maar weten niet hoe. Dit willen wij dus opzetten. Op zo'n manier dat de cliënten zelf de huisjes en voederplanken kunnen maken. Ook als wij weer terug gaan naar Holland. Deze huisjes en voederplanken willen ze verkopen en op die manier wat geld verdienen.

We hebben misschien ook al een koper voor die huisjes. Later meer.

Kortom mensen; we hebben nog meer geld nodig. Dus kun je wat missen. Al is het maar € 5,- , maak het over alsjeblieft. Onze reis en verblijf zijn allemaal al betaald, dus iedere cent wordt ook echt ingezet voor de cliënten van Spes Bona.

• 21 Januari 2013 - 11:18

Loes Kok:

Heb geld overgemaakt, wens jullie super veel succes!

• 24 Januari 2013 - 10:47

Suzanne:

Hallo alledrie,

Super dat jullie gaan, jullie zullen veel beleven! Ik wil wel wat geld overmaken, maar kan geen rekeningnummer vinden, of ben ik een dom grijsje? Ik wens jullie een fantastische tijd toe.
    Als jullie terugkomen, zitten wij (Cinta Belderbos, Christine Gemke en ik) in OekraIne.

Suzanne (Sherpa Consult)

• 24 Januari 2013 - 10:50

Suzanne:

O, inderdaad dom, in het volgende bericht staat het.